Czy prowadzenie social mediów jest kosztowne?

Można śmiało powiedzieć, że prowadzenie social mediów jest wręcz obowiązkowe. Tak naprawdę prowadzenie social mediów przynosi wiele korzyści. Najczęściej zlecamy tę usługę agencji. Musimy wiedzieć co się na taką ofertę składa. Koszt całkowity usługi prowadzenia profilu w mediach społecznościowych obejmuje:

  • budżet reklamy – zasoby finansowe przeznaczone na prowadzenie działań marketingowych płatnych,
  • obsługę – wszelkie bieżące czynności związane z tworzeniem treści oraz komunikowaniem się wokół samego fanpage’a.

Jeśli współpracujemy z agencją interaktywną, to na nasz sukces w mediach społecznościowych pracuje cały szereg naprawdę doświadczonych specjalistów, wśród których można wymienić, na przykład: grafika, copywritera, specjalistę FB Ads, managera nad wszystkim czuwającym oraz także analityka. Jeśli naszym fanpage’em opiekuje się jedna osoba (co się zdarza często w przypadku współpracy z niedużymi agencjami), musi łączyć w sobie umiejętności z zakresu wszelkich dziedzin i nie musi wcale radzić sobie gorzej, niżeli sztab ekspertów.

Zatem konkluzja jest następująca – my widzimy zaledwie końcowy produkt, którym jest post, kreacja graficzna, zdjęcie czy też komentarz. Zanim w naszej głowie się zapali lampka ostrzegawcza, to zastanówmy się ile godzin pracy kreatywnej, burz mózgów oraz także szkiców musiało powstać, zanim sam pomysł obrał już formę ostateczną.

Nie ma co się dziwić, że taka usługa swoje kosztuje. Wiemy o tym doskonale. Jednak jest to warte swojej ceny.